26.08.2005, 20:14
guck dir mal den folgenden link an und sag mir wo du da riesige unterschiede findest?
http://www.winsupersite.com/showcase/xbox360_vs_ps3.asp
und auf so berichte wie da oben gebe ich einen scheiss, weil es genau sogut genuegend berichte gibt in denen die xbox360 klar vorne liegt.
die daten klingen natuerlich toll, aber die frage ist, wie effizient das ganze ueberhaupt genutzt werden kann...
deshalb bezweifle ich mal stark das die xbox360 "voellig verschissen" hat - microsoft weiss ganz genau was sie da releasen.
und noch was zu deiner cell cpu:
dadurch das programmierer mit der cell cpu keine erfahrung haben - da der chip brandneu ist - duerfte das volle potential erst ausgeschoepft sein, wenn bereits die neuen next-gen konsolen auf ihren release warten.
http://www.winsupersite.com/showcase/xbox360_vs_ps3.asp
und auf so berichte wie da oben gebe ich einen scheiss, weil es genau sogut genuegend berichte gibt in denen die xbox360 klar vorne liegt.
die daten klingen natuerlich toll, aber die frage ist, wie effizient das ganze ueberhaupt genutzt werden kann...
deshalb bezweifle ich mal stark das die xbox360 "voellig verschissen" hat - microsoft weiss ganz genau was sie da releasen.
Zitat:When both consoles’ graphic chip has become the bottleneck of the systems they are attached to, the more power the CPU had in the consol would only be overkill for that system. Simply, if a game is made to play smoothly at 1024 X 648 at 60 fps, an 1800 dollar P4 Celeron 2.4Ghz with a Geforce 6800GT would produce exactly the same result as a 5000 dollar AMD FX 57 with Geforce 6800 Ultra SLI! Consoles users are not competing for 10 marks of 3D mark 05 or that 1 more fps at 1600X1200 with 8X AA, AS! As long as the game plays smoothly with no frame jumping at its intended display resolution on the best TV money can buy would display, it means that console does its job.
While on paper, the two console GPUs are on the same technical level, maybe one will be slightly faster, it was like comparing a X850 XT (provided it has SM 3.0) and a Geforce 6800 GT. CPU wise the Xbox 360’s processor is no Celeron, it is powerful enough to handle the task given to it, yet the PS3’s CPU appears more like the FX-57 in the level of processing power. It won’t have much influence on how good the game looks or played.
I guess the Cell’s real power will not be harvested until near the end of the console’ life cycle when programmers finally cracked the difficult to program for parallel processing. (Only now, 4 years after PS2 first launched, we saw PS2 games like MSG and GT4 finally had some showcase rival early high quality Xbox games, (but still not the Doom 3, half life 2 level graphics!) )
If graphically Xbox360 and PS3 are the same, CPU power neglected (not in marketing however). It will get down to the lineup of games to sell the machine. The line ups of both consoles are shaping up to be very similar. With Final Fantasy going to the Xbox, I would not see many games other than GT racing series or the devil may cry series would force buyers to get the PS3. The more cross platform titles the publisher put out the better for the Xbox. Why? Because if solely judge from the gaming platform viewpoint, the Xbox360 is cheaper with MS targeting a 299 or 349 USD launch price!
und noch was zu deiner cell cpu:
Zitat:Abzuwarten bleibt, wie schnell und umfassend Spieleprogrammierer dieses Rennpferd zuegeln koennen - die Programmierung fuer ein Multiprozessor-System war historisch betrachtet stets eine Herausforderung fuer Entwicklungsstudios. Nicht zuletzt deswegen musste sich Segas Saturn-Konsole Sonys PlayStation geschlagen geben.
dadurch das programmierer mit der cell cpu keine erfahrung haben - da der chip brandneu ist - duerfte das volle potential erst ausgeschoepft sein, wenn bereits die neuen next-gen konsolen auf ihren release warten.